VIS AND AMAZON PRIME VIDEO ANNOUNCE DEAL TO STREAM ANA ACROSS LATAM

LOS ANGELES- May 10, 2019. Viacom International Studios (VIS) - Americas and Amazon today announced a deal to bring upcoming seriesAna to Prime Video in Latin America, which is a show created by and starring renowned Mexican actress Ana de la Reguera. The show is currently in pre-production and will soon film in Mexico. ANA will premiere on Comedy Central and be available to stream Amazon Prime Video in Latin America.

Produced by VIS Americas, ANA (10 eps. X 30 min) is a comedy series about a daughter of a Mexican beauty queen that tries to find fame and fortune as a Hollywood actor, while having to fight the passage of time and the weight of her mother’s unfulfilled dreams.  The series uncovers how Ana has lived a life ruled by appearances as she searches for the iconic role that will finally allow her to flourish--but will she find herself in the process?  Or, will she finally accept that she is much more like her mother than she cares to admit?

"I am very excited about this new series,” said Ana de la Reguera. “I am fascinated by the production team that I am working with in and I think the series will have a bit of everything--laughter, drama, fantasy--something similar to how my life has been until now. "

"We’ve been working together with the Amazon Prime Video team since last year on different projects and ANA comes as a perfect example of our creative relationship,” said Federico Cuervo, Senior Vice President and General Director for the Americas at Viacom International Studios. “It only confirms the commitment we have with them in the creation of a long-term relationship"

“We are elated to bring such an exciting show like ANA to our Prime Video customers. Ana de la Reguera is one of the most renowned actresses from Latin America today, and with her leading this series as both the creator and star, we know our customers are going to love this series,” said Pablo Iacoviello, Amazon Prime Video head of content, Latin America.

Ana de la Reguera is an accomplished actor, known for her roles in both films and TV series. Her most recent starring role was in the acclaimed Amazon Original series Goliath by David E. Kelley, as well as her recurring role in the hit show, Power, and as a guest on, Narcos,  andJane the Virgin. She also starred as Sister Encarnación opposite Jack Black in the feature film Nacho Libre. In addition, de la Reguera has been an activist and philanthropist for a long time, most recently acting as co-creator of the non-profit organization, "Los Angeles in Mexico", that provided support to victims of the 2017 earthquakes in Mexico. She previously worked with VIMN Americas when she participated in the Mexican adaptation of the successful Comedy Central format, Drunk History.

The upcoming series ANA joins Prime Video’s growing catalogue of popular and critically acclaimed titles available throughout Latin America including VIS developed series Homens and Dani Who?, along with series such as This is Us, Falco and Mr. Robot, licensed exclusively for subscription video-on-demand on Prime Video in Latin America.

——

Amazon Prime Video y Viacom International Studios anuncian acuerdo para incluir a “Ana” en el servicio de streaming para toda América Latina

La serie “Ana”, creada y protagonizada por Ana de la Reguera, ya se encuentra en etapa de pre producción y se estrenará en la pantalla Comedy Central y en Amazon Prime Video, para toda Latinoamérica.

LOS ANGELES - 10 de mayo de 2019. Viacom International Studios (VIS) – Americas y Amazon anunciaron hoy un acuerdo para disponer de la nueva serie, “Ana”, creada y protagonizada por la reconocida actriz mexicana Ana de la Reguera en el servicio de streaming Amazon Prime Video. La serie se encuentra en etapa de preproducción y comenzará en los próximos meses su rodaje en México. La serie se emitirá a través de Comedy Central para todo Latinoamérica y en Amazon Prime Video.

Producida por VIS - Americas, “Ana” (10 eps. X 30 min) es una serie de comedia escrita por Ana de la Reguera, quien también desempeñará el rol protagónico. “Ana” cuenta la historia de la hija de una reina de belleza mexicana quien trata de alcanzar la fama como actriz en Hollywood, mientras que tiene que luchar contra el paso del tiempo y el peso de los sueños incumplidos de su madre. La serie revela cómo Ana ha vivido una vida gobernada por las apariencias mientras busca el rol icónico que finalmente le permitirá triunfar.  ¿Pero se encontrará ella misma en el proceso? ¿O aceptará finalmente que es mucho más parecida a su madre de lo que podría admitir?

“Estoy muy entusiasmada con esta nueva serie. Me fascina el equipo de trabajo con el que estamos preparando la producción y creo que la serie tendrá un poco de todo; risas, drama, fantasía, algo parecido a como ha sido mi vida hasta ahora", comentó Ana de la Reguera.

"Hemos trabajado junto al equipo de Amazon Prime Video desde el año pasado en distintos proyectos y Ana es un claro ejemplo de nuestra creativa relación”, comentó Federico Cuervo, Vicepresidente Sénior y Director General para las Americas del Viacom International Studios."Este anuncio no hace más que refrendar el compromiso que tenemos con ellos en la creación de una relación de largo plazo."

"Estamos muy contentos de ofrecer un espectáculo tan emocionante como Ana a nuestros clientes de Prime Video. Ana de la Reguera es una de las actrices más reconocidas de América Latina hoy en día, y con su protagonismo en esta serie, como creadora y estrella, sabemos que a nuestros clientes les va a encantar", dijo Pablo Iacoviello, Director de Contenido de Amazon Prime Video, Latinoamérica.

Ana de la Reguera es reconocida por sus papeles tanto en películas como en series de televisión. Su rol protagónico más reciente fue en la aclamada serie original de Amazon “Goliath” de David E. Kelley, así como su papel recurrente en el exitoso show “Power” y como invitada en “Narcos” y “Jane the Virgin”. También es muy conocida por su actuación como "Sister Encarnación" frente a Jack Black en el largometraje “Nacho Libre”.  Además, de la Reguera es activista y filántropa desde hace mucho tiempo, actuando más recientemente como co-creadora de la organización sin fines de lucro "Los Angeles en México" que proporcionó apoyo a las víctimas de los terremotos de 2017 en México. Anteriormente trabajó con VIMN Américas cuando participó en la adaptación mexicana del exitoso formato Comedy Central, “Drunk History”.

Ana se une al portafolio de títulos exclusivos y aclamados por la crítica, de transmisión de Prime Video en Latinoamérica que incluye las series desarrolladas por el VIS; Homens?, ¿Dani Who?, como también de otros productores; Falco, The Good Doctor y Mr. Robot, exclusivas en la suscripción de video-on-demand de Prime Video para Latinoamérica.