VIS ANNOUNCES EXCLUSIVE DEAL WITH OSCAR WINNER JUAN JOSE CAMPANELLA

LOS ANGELES - May 14, 2019 – Viacom International Studios – Americas (VIS) announced an exclusivity deal (First Look Deal) with renowned Argentine director, screenwriter, film and television producer, Juan José Campanella, and his production company 100 Bares, to develop and produce premium content for the next two years.

"We are very excited about this deal,” said Campanella. “These days, partnerships between companies are vital to boost projects. Our experience with Telefe has been fantastic. After this agreement with Viacom International Studios, we can think of even more ambitious projects without limiting ourselves in terms of formats and platforms, giving priority to good ideas.”

"With the great talent of Campanella, who knows how to move the fibers of his audience with each of his ideas and productions, we are guaranteed to create amazing content. His creativity and ability to recreate situations, together with VIS's technology and talent, is the essential complement for our studio to continue creating the best stories and distribute them all over the world," said Federico Cuervo, SVP and General Manager of Viacom International Studios - Americas. "In addition, VIS will continue to develop exclusive alliances with talents from around the world to maintain the path of development and production of content."

Oscar winner for “Best International Feature Film” in 2010 with "El Secreto De Sus Ojos," Campanella is an international film director and scriptwriter, as well as various movies and TV series in the United States. His ability to recreate situations and provoke emotions through the screen led him to be highly respected for his work throughout America and Europe.

100 Bares Productions is one of the most successful production companies in Argentina, founded in 2004 by Campanella100 Bares Productions stands out for the quality and dedication in its projects, including feature films for both TV and the big screen, both fictional and documentary TV shows, and commercials.

--

VIACOM INTERNATIONAL STUDIOS ANUNCIA ACUERDO DE EXCLUSIVIDAD CON JUAN JOSE CAMPANELLA

LOS ANGELES - May 14, 2019 – Viacom International Studios – Americas (VIS) anunció un acuerdo de exclusividad (First Look Deal) con el director, guionista y productor de cine y televisión argentino, Juan Jose Campanella y su productora 100 bares, para desarrollar y producir contenido premium por los próximos dos años.

Ganador del Oscar con “El Secreto de sus ojos” a la mejor película de habla no inglesa en el año 2010, Juan Jose Campanella es conocido por su carrera en tanto cine como director y guionista en diversas películas, como también en series de TV en los Estados Unidos. Su capacidad de recrear situaciones y generar emociones a través de la pantalla lo llevaron a ser muy respetado por su labor en todo América y Europa.

Por su parte, 100 Bares Producciones es una de las compañías productoras más importantes de Argentina. Fue fundada en el año 2004 por Juan José Campanella. 100 Bares Producciones se destaca por la calidad y dedicación en sus proyectos. Estos abarcan: largometrajes para cine y TV, programas de televisión tanto de ficción como documental y comerciales.

" Estamos muy entusiasmados con este acuerdo. En este momento las asociaciones entre empresas son vitales para potenciar los proyectos. Nuestra experiencia con Telefe ha sido muy buena. A partir de este acuerdo con el VIS podemos pensar en proyectos todavía más ambiciosos sin limitarnos en cuanto a formatos y plataformas, dándole prioridad a las buenas ideas.", afirmó Juan Jose Campanella.

“Contar con el talento de Campanella, que sabe cómo mover las fibras de su público con cada una de sus ideas y producciones, es garantía para contar con el mejor contenido. Su creatividad y capacidad de recrear situaciones, junto con la tecnología y talento del VIS, son el complemento esencial para que nuestro estudio pueda seguir creando las mejores historias y distribuirlas en todo el mundo” comentó Federico Cuervo, SVP y Director General del Viacom International Studios - Americas. “Además, el VIS continuará desarrollando alianzas exclusivas con talentos de todo el mundo para mantener el sendero de desarrollo y producción de contenido”.