VIACOM INTERNATIONAL STUDIOS SELLS “SRES. PAPIS” IN SERBIA

Buenos Aires, 24 de junio de 2019Viacom International Studios Americas anunció la venta del formato “Sres. Papis” a PRVA TELEVIZIJA de Serbia. PRVA TELEVIZIJA comenzará con la producción de su versión local a mediados de este año, y el estreno está previsto para el primer trimestre de 2020 en el prime time.

“Sres Papis” es un suceso de ventas alrededor del mundo. La versión original fue adquirida en más de 15 países. Por su parte el formato ha sido licenciado en Chile, México, Perú, Eslovaquia, Ucrania y Medio Oriente, y recientemente opcionado en Rep. Checa, Bulgaria, Alemania, Rusia y Rumania.

“Sres Papis” es el segundo formato del VIS que PRVA TELEVIZIJA elige para adaptar en su país. La cadena serbia ya había adaptado con gran éxito el formato de “Graduados” con el que llegaron a producir dos temporadas con más de 300 episodios en total y alcanzar el liderazgo en el prime time con un promedio de 25% share.

''Basados en el éxito de nuestra versión de “Graduados”, confiamos en que el formato “Sres Papis” nos llevará aún más lejos en términos de calificaciones y afinidad del público. Prva TV es un canal orientado a la familia y un formato como “Sres Papis” es perfecto para poner a todas las generaciones frente al televisor, con personajes relacionados, buen humor y algo drama”, sostuvo Katarina Pavlovic, Directora de Programación de PRVA TELEVIZJIA.

Estamos orgullosos de que Prva Serbia haya confiado nuevamente en nosotros, después del éxito de “Graduados”. Tenemos plena confianza en que harán un excelente trabajo con “Sres Papis”, lo cual nos permitirá seguir posicionando esta gran historia a nivel global”, afirmó Maria del Rosario Cosentino, Content Sales Manager de Viacom International Media Networks (VIMN) – Américas.

“Sres Papis” se estrenó en Argentina en el prime time de Telefe en 2014 y mantuvo a lo largo de sus emisiones un share promedio de 32 %. Este dramedy ideado por el equipo de desarrollo de VIS que lidera Mercedes Reincke, VP de Desarrollo de VIS Americas, continúa consolidándose como un suceso de ventas alrededor del mundo. Escrito por Cecilia Guerty, Pablo Junovich, Marcela Guerty y Pamela Rementeria, cuenta la historia de cuatro padres que establecen una amistad a partir de sus encuentros en la puerta del jardín de sus hijos, abordando la amistad y paternidad en tiempos modernos.

Para obtener más información sobre Viacom International Studios Américas, visite ViacomInternationalStudios.com o a través de nuestras cuentas oficiales de redes sociales en InstagramFacebook y Twitter.

Sobre VIMN AMERICAS

Sobre VIACOM INTERNATIONAL STUDIOS AMERICAS

—-

Buenos Aires, Argentina. June 24, 2019 – Viacom International Studios (VIS) Americas announced today the sale of "Sres. Papis" to PRVA TELEVIZIJA in Serbia. PRVA TELEVIZIJA will begin production of its local version in mid-2019 and it will premiere in the first quarter of 2020 during Serbia’s prime time.

"Sres. Papis" has also been sold in 15 other countries, including Chile, Mexico, Peru, Slovakia, Ukraine and the Middle East, and recently optioned in Rep. Bulgaria, Germany, Russia and Romania.

"Sres. Papis" is the second VIS format that PRVA TELEVIZIJA buys for local adaptation. The Serbian network had already successfully adapted "Graduados," producing two seasons - with more than 300 episodes in total, and achieving the #1 position during their prime time with an average of 25% share.

''Based on the success of our local version of Graduados, we feel confident that format Dear Daddies will take us even further in terms of ratings and audience affinity. Prva TV is a family skewed channel and format like Dear Daddies is perfect for getting all generations in front of the TV set, with relatable characters, good humor and just enough drama. " Katarina Pavlovic Program Director

"We are proud that Prva Serbia has trusted us once again, after the success of "Graduados." We are fully confident that they will do an excellent job with "Sres. Papis," which will allow us to continue to position this great story on a global level," said Maria del Rosario Cosentino, Content Sales Manager of Viacom International Media Networks (VIMN) – Americas.

"Sres Papis" premiered in Argentina on Telefe’s prime time in 2014, delivering a 32% share in average. This dramedy, developed by a team led by Mercedes Reincke, VP Content Development of VIS Americas, continues to be a hit around the world. Written by Cecilia Guerty, Pablo Junovich, Marcela Guerty and Pamela Rementeria, "Sres Papis" tells the story of four parents who become friends after meeting each other at their kids’ school and addresses topics like friendship and parenthood in modern times.

For more information about Viacom International Studios Americas, visit ViacomInternationalStudios.com or our official social media accounts on Instagram, Facebook and Twitter.

About VIMN AMERICAS

Viacom International Media Networks Americas, a unit of Viacom Inc. (NASDAQ: VIAB), owns and operates the company’s portfolio of entertainment brands, which include MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Comedy Central, Paramount Channel, VH1, Telefe and their respective properties in Latin America (including Brazil). Additionally, the portfolio includes Tr3 in the US, which targets a broad US Hispanic audience, and VIMN’s programming partnerships in Canada with Corus Entertainment for Nickelodeon and Bell Media for MTV and Comedy Central. VIMN Americas also holds a majority stake in Porta dos Fundos, one of the main comedy content creators in Brazil. The company’s multiplatform business includes the mobile apps MTV Play, Nick Play, Comedy Central Play, Mi Telefe, and Telefe Noticias; on-demand products, Nick First and My Nick Jr., and the SVOD product, Noggin, in addition to multiple web sites.

About VIACOM INTERNATIONAL STUDIOS AMERICAS

Launched in 2018, Viacom International Studios (VIS) Americas is a division of Viacom International Media Networks Americas, produces content across all genres, for both Viacom’s global brands and platforms including Nickelodeon, MTV, Comedy Central, Paramount Network Telefe and Porta Dos Fundos and for third parties.  VIS's global sales include original productions, co-productions, format sales for local adaptations, and sales of canned products. VIS's content covers all genres, from soap operas to dramas, short and long comedy formats, and cinematographic productions.