VIACOM INTERNATIONAL STUDIOS ACQUIRES THE RIGHTS TO "ENTRE MI HIJO Y YO, LA LUNA"

Buenos Aires. Argentina, July 10, 2019 Viacom International Studios (VIS) - Americas announced the rights acquisition of the book Entre mi hijo y yo, la luna by Carlos Páez Vilaró, the diary on the search for his lost son in the Andes after the tragic accident that shocked the world in 1972.

Páez Vilaró began writing this diary after embarking on an adventure of more than 72 days to find his son, who was in the Uruguayan rugby national team that traveled to Chile aboard a plane that crashed in the heart of the Cordillera de Los Andes. The tragedy of the Andes fired countless stories, however, “Entre mi hijo y yo, La Luna” portrays a less-known angle that puts together the days of a man who, in the absence of information about the whereabouts of the plane, decides to start the journey that will lead him to the miracle of finding his son alive.

"It's a story full of healing, suspense, intrigue and above all, madness. Carlos was self-encouraged to show the world, against all odds, the power of intuition: He knew that his son was alive. He said that ‘he could feel his eyes resting on the moon’," said Mercedes Reincke, VP of Content Development for VIS. "The story of this accident, that continues to stir the world, returns from an unexplored side: with a male character who is sensitive and has a maternal instinct. This is of our interest especially in this moment of so many strong female characters."

Entre mi hijo y yo, La Luna,” the new project that VIS Americas has began to develop, is written by author Sergio Olguín, with the collaboration of Ezequiel Sagasti and a team of authors.

For more information about Viacom International Studios Americas, visit ViacomInternationalStudios.com or our official social media accounts on Instagram, Facebook and Twitter.

About VIMN AMERICAS

Viacom International Media Networks Americas, a unit of Viacom Inc. (NASDAQ: VIAB), owns and operates the company’s portfolio of entertainment brands, which include MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Comedy Central, Paramount Channel, VH1, Telefe and their respective properties in Latin America (including Brazil). Additionally, the portfolio includes Tr3 in the US, which targets a broad US Hispanic audience, and VIMN’s programming partnerships in Canada with Corus Entertainment for Nickelodeon and Bell Media for MTV and Comedy Central. VIMN Americas also holds a majority stake in Porta dos Fundos, one of the main comedy content creators in Brazil. The company’s multiplatform business includes the mobile apps MTV Play, Nick Play, Comedy Central Play, Mi Telefe, and Telefe Noticias; on-demand products, Nick First and My Nick Jr., and the SVOD product, Noggin, in addition to multiple web sites.

About VIACOM INTERNATIONAL STUDIOS AMERICAS

Launched in 2018, Viacom International Studios (VIS) Americas is a division of Viacom International Media Networks Americas, produces content across all genres, for both Viacom’s global brands and platforms including Nickelodeon, MTV, Comedy Central, Paramount Network Telefe and Porta Dos Fundos and for third parties.  VIS's global sales include original productions, co-productions, format sales for local adaptations, and sales of canned products. VIS's content covers all genres, from soap operas to dramas, short and long comedy formats, and cinematographic productions.

——————-

Buenos Aires, Argentina. 10 de julio de 2019. Viacom International Studios (VIS) – Americas anunció la adquisición de los derechos del libro “Entre mi hijo y yo, la luna” de Carlos Páez Vilaró, el diario de la búsqueda de un padre por encontrar a su hijo perdido en las montañas, con la firme convicción de que estaba vivo. El relato es el de un verdadero “guerrero” preparado para darle batalla a las montañas más altas del mundo, afrontando difíciles inclemencias climáticas, políticas y personales.

Carlos Páez Vilaró comienza a escribir este diario luego de emprender una aventura de más de 72 días para encontrar a su hijo, quien fuera parte del trágico accidente que conmocionó al mundo en el año 1972: el avión que trasladaba a un equipo de rugby uruguayo a chile se estrelló en el corazón de la cordillera de Los Andes. Ante la desesperación por la falta de información sobre el paradero del avión, Carlos decide iniciar el viaje que lo llevará al milagro de encontrar a su hijo con vida.

Apenas le informaron que el avión había desaparecido en los andes, Carlos se mudó a Chile y en la habitación de un hotel armó su “bunker”. Adivinos, astrólogos, amigos, ex mujeres, Jesús, Picasso, artistas cercanos, y un ejército de hombres y mujeres lo acompañaron en este proceso que parecía una locura, ya que era imposible que su hijo estuviera vivo.

Esta búsqueda no contó con teléfonos celulares, ni radares, ni mapas virtuales: los únicos mensajes que Carlos quería escuchar eran los del rabdomante holandés que, vía télex, le contaba lo que veía: “Veo una montaña azul, veo sobrevivientes, apúrense…”.

Carlos buscaba incansablemente “a su cabro” -como le decían los chilenos- mientras para la sociedad era el “loco” que infundía falsas esperanzas a los demás padres que comenzaban a hacer el duelo por sus hijos.

En este libro se plasman la versatilidad y la interesante forma de vivir del talentoso artista uruguayo, mientras pone en relieve las realidades humanas que atraviesan el mundo. Carlos era un hombre libre en todo sentido, enamorado del presente, con mucha sensibilidad por las pequeñas cosas, agradecido por todo, pero sobre todo al sol; vital, rebelde y omnipotente.

Producida por VIS - Americas, “Entre mi hijo y yo, La Luna” será una serie dramática escrita por el autor Sergio Olguín, Ezequiel Sagasti y un equipo de talentos.

“Es una historia llena de superación, suspenso, intriga y sobre todo, locura. Carlos se animó a demostrarle al mundo, contra todos los pronósticos, la fuerza de la intuición: Carlos sabía que su hijo estaba vivo, decía que “podía sentir sus ojos apoyados en la luna”, comentó Mercedes Reincke, VP de desarrollo de contenido del VIS. “La historia de este accidente que sigue conmoviendo al mundo vuelve a ser relevante desde un costado inexplorado, con un personaje masculino así de sensible, con instituto maternal, nos interesa especialmente en este momento de tantos personajes femeninos fuertes”.

Para obtener más información sobre Viacom International Studios Américas, visite ViacomInternationalStudios.com o a través de nuestras cuentas oficiales de redes sociales en InstagramFacebook y Twitter.

Sobre VIMN AMERICAS

Sobre VIACOM INTERNATIONAL STUDIOS AMERICAS