VIS WRAPS PRODUCTION OF THE ANA SERIES CO-CREATED, PRODUCED AND STARRING ANA DE LA REGUERA

Buenos Aires, August 1, 2019 - Viacom International Studios (VIS) Americas wraps production of Ana the comedy series co-created, produced and starring the renowned Mexican actress Ana de la Reguera. Ana will premiere in Latin America by 2020 and air on Comedy Central and Amazon Prime Video.

Filming of Ana began in June on location in Veracruz, Mexico, Ana de la Reguera’s hometown, and continued shooting in different locations in Mexico, culminating in the city of Los Angeles.

Ana is the story of the daughter of a Mexican beauty queen who seeks stardom as a Hollywood actress, all the while fighting against the passage of time and the weight of her mother's unfulfilled dreams. The series reveals how Ana lived a life ruled by appearances while looking for the iconic role that would finally allow her to achieve success. Does she label herself in the process? Or, will she finally accept that she is more like her mother than she chooses to admit?

Ana de la Reguera, the protagonist of the Ana series, is well known for her characters in film and television.  Her most recent leading role was in the highly acclaimed Amazon Original series Goliath by David E. Kelley; she held a recurring role on the hit show Power and was a guest on Narcos and Jane the Virgin. She is also known for her performance as Sister Encarnación next to Jack Black in the feature film Nacho Libre. She previously worked with VIMN Americas when she participated in the Mexican adaptation of the successful Comedy Central series, Drunk History.

For more information about Viacom International Studios Americas, visit www.ViacomInternationalStudios.com or follow our official social media accounts on Instagram, Facebook and Twitter.

About VIMN AMERICAS

Viacom International Media Networks Americas, a unit of Viacom Inc. (NASDAQ: VIAB), owns and operates the company’s portfolio of entertainment brands, which include MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Comedy Central, Paramount Channel, VH1, Telefe and their respective properties in Latin America (including Brazil). Additionally, the portfolio includes Tr3 in the US, which targets a broad US Hispanic audience, and VIMN’s programming partnerships in Canada with Corus Entertainment for Nickelodeon and Bell Media for MTV and Comedy Central. VIMN Americas also holds a majority stake in Porta dos Fundos, one of the main comedy content creators in Brazil. The company’s multiplatform business includes the mobile apps MTV Play, Nick Play, Comedy Central Play, Mi Telefe, and Telefe Noticias; on-demand products, Nick First and My Nick Jr., and the SVOD product, Noggin, in addition to multiple web sites.

About VIACOM INTERNATIONAL STUDIOS AMERICAS

Launched in 2018, Viacom International Studios (VIS) Americas is a division of Viacom International Media Networks Americas, produces content across all genres, for both Viacom’s global brands and platforms including Nickelodeon, MTV, Comedy Central, Paramount Network Telefe and Porta Dos Fundos and for third parties.  VIS's global sales include original productions, co-productions, format sales for local adaptations, and sales of canned products. VIS's content covers all genres, from soap operas to dramas, short and long comedy formats, and cinematographic productions.

——

Buenos Aires, 1 de agosto de 2019. Viacom International Studios (VIS) Americas anunció el fin del rodaje de “Ana” la serie de comedia co-creada, producida y protagonizada por la reconocida actriz mexicana Ana de la Reguera. Su estreno está previsto en Latinoamérica para 2020 y será transmitida por Comedy Central y Amazon Prime Video.

Las grabaciones comenzaron los primeros días de junio en Veracruz, ciudad natal de Ana de la Reguera. Luego continuaron rodando en diferentes locaciones de México y culminaron en la ciudad de Los Ángeles.

Ana” cuenta la historia de la hija de una reina de belleza mexicana que busca llegar a la fama como actriz de Hollywood, mientras que tiene que luchar contra el paso del tiempo y el peso de los sueños incumplidos de su madre. La serie revela cómo Ana ha vivido una vida gobernada por las apariencias mientras busca el rol icónico que finalmente le permitirá triunfar.  ¿Pero se encontrará ella misma en el proceso? ¿O aceptará finalmente que es mucho más parecida a su madre de lo que podría admitir?

Su protagonista, Ana de la Reguera, es reconocida por sus importantes papeles en cine y televisión. Su rol protagónico más reciente fue en la aclamada serie original de Amazon Goliath de David E. Kelley, así como su papel recurrente en el exitoso show Power y como invitada en Narcos y Jane the Virgin. También es conocida por su actuación como Sister Encarnación al lado de Jack Black en el largometraje Nacho Libre. Anteriormente trabajó con VIMN Américas cuando participó en la adaptación mexicana del exitoso formato Comedy Central, Drunk History.

Para obtener más información sobre Viacom International Studios Americas, visite ViacomInternationalStudios.com o a través de nuestras cuentas oficiales de redes sociales en Instagram, Facebook y Twitter.

Acerca de VIMN Americas:

Viacom International Media Networks Americas, una unidad de Viacom Inc. (NASDAQ: VIAB, VIA), es propietario y opera el portfolio de marcas de entretenimiento de la compañía, que incluyen MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Comedy Central, Paramount Channel, Vh1, Telefe y sus respectivas propiedades en América Latina (incluyendo Brasil); el portfolio de Tr3s en Estados Unidos, el cual se enfoca en una amplia audiencia de estadounidenses hispanos; acuerdos de programación de VIMN en Canadá con Corus Entertainment para Nickelodeon y Bell Media para MTV y Comedy Central. Adicionalmente, VIMN Américas cuenta con una participación mayoritaria en Porta Dos Fundos, uno de los mayores creadores de contenido de comedia en Brasil. El negocio multiplataforma de la compañía incluye una amplia gama de productos incluyendo las apps móviles, MTV Play, Nick Play, Comedy Central Play, Mi Telefe y Telefe Noticias; productos on-demand, Nick First y My Nick Jr., y productos de SVOD, Noggin, además de múltiples sitios web.

Acerca Viacom International Studios Americas

Presentado en el año 2018, Viacom International Studios (VIS) Americas es una división de Viacom International Media Networks Americas que produce contenido para todos los géneros, tanto para las marcas como para las plataformas de Viacom, incluyendo Nickelodeon, MTV, Comedy Central, Paramount Network Telefe y Porta Dos Fundos, como también para terceros. Las ventas globales de VIS incluyen producciones originales, coproducciones, ventas en formato para adaptaciones locales y ventas de productos enlatados. El contenido que posee el VIS cubre todos los géneros, desde telenovelas hasta dramas, formatos de comedia cortos y largos y producciones cinematográficas”